Saturday, 2 April 2011

Takkan Melayu Hilang Di Dunia


Takkan Melayu Hilang Di Dunia....salah satu ayat yang pernah dilafazkan oleh Hang Tuah...konon2nyela...tapi rasa2 korang betul ke ayat tu...Bukan Sepatutnya 'Tidak Akan Melayu Hilang Di Dunia' baru betul ke??entahla kan...cuma bagi aku...kalo kita sebut 'takkan' tu seolah2 macam kita menyindir lak kan...cuba kita sebut takkan dengan tidak akan...lain kan rasanya...haha...walaupapepun...aku pun tak tau la...pendapat aku je ni...betul tak betul...kenela tanya pakar bahasa...hehe

Kalo nak ikutkan...Sekarang ni kata2 Hang Tuah tu mmg ada betulnya...Melayu tetap ada sampai sekarang ni...tapi Islam pada orang melayu...apecer??banyak dah hilang...nauzubillah...

Fikir2kanlah...
Melayu Atau Islam...mana kita pilih??

3 comments:

AmyZana said...

kalo pilih due2 ?

akri zary said...

AmyZana: Pilih dua2 lagi terbaik...

heliantuse said...

Orang Melayu memang belum pupus, tapi nilai kemelayuan tu yang makin terhakis. Agak-agak yang mana Hang Tuah maksudkan ye?

IKLAN DARI NUFFNANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...