Wednesday, 27 April 2011

Apa Yang Korang Nampak

Assalamualaikum w.b.t...Seperti yang korang tengok kat gambar bergerak bawah ni..menunjukkan  bayang2 seorang perempuan sedang menari....Ini bukan Nak cerita lucah eh...cuma nak uji korang ni otak kanan ke kiri ke...dua2 ke..ataupun jenis lain...jenis lain tu otak kuning...fikir lain je...cam aku gak...haha

Ok...Korang tengok perempuan ni menari ikut arah jam ke arah lawan jam??


Kalau arah jam maknanya korang adalah pengguna lebih otak kanan...
kalau lawan jam mestilah pengguna otak kiri lebih kan...

Sekarang kalau nak improve penggunaan otak korang..cuba tuka arah arah menari yang korang nampak tu...
kalau berjaya maknanya anda adalah seorang yang bijak pandai...haha


LEFT BRAIN FUNCTIONS: 
uses logic 
detail oriented 
facts rule 
words and language 
present and past 
math and science 
can comprehend 
knowing 
acknowledges 
order/pattern perception 
knows object name 
reality based 
forms strategies 
practical 
safe 

RIGHT BRAIN FUNCTIONS: 
uses feeling 
"big picture" oriented 
imagination rules 
symbols and images 
present and future 
philosophy & religion 
can "get it" (i.e. meaning) 
believes 
appreciates 
spatial perception 
knows object function 
fantasy based 
presents possibilities 
impetuous 
risk taking 


p/s: aku boleh tukar direction dia...tapi sekejap je dia tukar arah jam balik...





12 comments:

Along Usop said...

yes! berjaya tengok ke 2 2 arah!!!.. =)

Amiera Hilton said...

arah je jam nampaknye. hehe

*47!k@# said...

eh,,dia memang gerak dua arah ke atau otak ika yang sedang bermain2??waaahhh!!unik betul gambar ni..pening tengok kejap lawan jam kejap arah jam.. bia betul satu arah je gambar ni??macam memang ada dua arah..pening2(@_@)

wida said...

x boleh..huhu.
asyik tgk arah kanan jer, x cukup bijak rupernya sy

~nsar~ said...

yuhuuu.... berjaya tengok dua-dua... kena kawal minda... hehe

khairul said...

aku pon !

nadira shahid said...

ala, ade timing lor.. Dpt tgk dua2 arah..tapi byk lawan jam..

nur_qaseh9008 said...

gmbr ni plik la...sekejap ikut arah jam, sekejap arah lawan jam...

kalo tgk btl2, mula2 sy nampak, berpaksikan kaki kanan (kaki kanan yg jejak ke bawah) n berpusing lawan arah jam..
lepas tu, tukar arah plak, pusing mengikut arah jam, berpaksikan kaki kiri....

mmg gmbr ni tukar2 arah kot?? sbb sy tenung dh lebih 10minit...still bertukar2 arah...heheh...

akri zary said...

haha..gamba ni mmg ilusi opti pun..takde timing2 pun...tengok macam mana kita kawal otak kita...hehe

Henry Zackery said...

dua 2 otak saya berfungsi :)

Payudara kecil ?? Aku Tolong Besarkan

Taufik sukakan silat said...

hasil dari 'tenungan' ramai dari kawan saya... semua memberikan jawapan yg sama.. bila dia lwn jam semua kwn sya melihat lwn jam, dan apabila arh jam semua jawapan yg sama... adakah otak kita berfungsi sama dan serentak dengan orang lain?... ujikaji penglihatan ini adalah seramai 15 orang...

akri zary said...

Taufik sukakan silat: camtu eh...nmpknya korang sume tu satu kepala la...kan bagus camtu...aku tgk serentak ngn membe aku gak...tapi arah kdg2 sama kadang tak...

IKLAN DARI NUFFNANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...