Thursday, 31 March 2011

Misteri Pembiakan Tumbuhan

Seperti yang kita semua tahu...yang kita penah belajar kat sekolah rendah sampai la sekarang...tumbuhan tumbuh dengan beberapa kaedah...macam keratan rentas batang....anak pokok...daripada daun...macam2 la..tapi satu je yang kita tak belajar kat sekolah...teknik rahsia pembikan tumbuhan...macam gamba kat bawah ni...rasa2 teknik apa ni?haha...


Haha...gurau je...takde pun teknik ni sebenarnya...sebenarnya nak cerita pasal gamba2 kat bawah ni je...pelik tapi benar..tembikai petak la...ubi bentuk kaki la...tangan la...ada yang jadi secara semula jadi...ada gak yan jadi sebab teknologi pengkacukan tumbuhan...

tembikai ni dia kacuk dengan buah apa sampai jadi petak ni??pelik2...



Apa yang penting...segala yang terjadi kat dunia ni...adalah semua dengan keizinan Allah s.w.a...
ada hikmah tu allah jadikan bentuk2 pelik2 ni...



6 comments:

Azroy Bin Kassim said...

tembikai tu jd petak sebab pakai casing.. yg lain tu tak tau la..

akri zary said...

Azroy Bin Kassim: em iye...tul gak 2...baru terpikir...haha

♥effa♥ said...

Allah S.W.T The Creator!
adore tembikai petak tu, nampak cute :)

Budak Botak said...

btol apa ayg azroy kata tu, tembikai tu ada bekas dia... sb tu jd petak.

Anonymous said...

aku pnah beli tembikai import tue..haha...mahal gaks, tapi rasa manis mcm tmbikai kita jer.. :)

akri zary said...

haha...belilah keluaran tempatan...lebih fresh...lebih manis...

IKLAN DARI NUFFNANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...