Wednesday, 20 April 2011

Pengaruh Filem: Apabila Jahat Dianggap Baik


Dulu time kita kecik2...kalau kita tengok cerita pape mesti kita cop nak jadi hero dia...macam power ranger, flashman, superman, dragon ball, macam2 lagi la...semua filem2 dulu orang baik adalah hero....orang jahat musuh..hodoh plak tu...sapa2 pun taknak jadi jahat...


tapi filem2 sekarang....dah tak macam tu lagi...orang baik bukan watak utama..orang baik adalah watak yang lemah...tapi sekarang ni orang jahat adalah watak utama dia...Watak jahat tapi diceritakan dalam cerita dia ni seorang yang yang baik...macam hitman....the mechanic...banyak lagi la...keje dorang bunuh orang..tapi still dianggap baik kan....pastu budak2 pun tengok cerita tu...mmg budak2 kecik bawah 18 tahun xley tgk...senang terpengaruh...tapi lama2 cerita tu kuar gak kat tv....kat dvd...sapa nak larang dah...xde pun orang nak tangkap kanak2 bawah umor tgk cerita 18sx,sg,pl bagai la tu kan...haha...lagipun orang dah lebih 18 tahun pun banyak terpengaruh gak pe...


Lagi satu...filem2 orang jahat adalah baik bukan Luar negara je ada...Malaysia sendiri ada filem2 cam tu...rempit...kl menjerit...kl drift...banyak lagi gak kot...cerita pasal ganster2....mmg ok cerita2 tu...mencuba kelainan dalam industri filem malaysia...tapi kanak2 pun semakin berubah gak...aku tengok sekarang kanak2 dah pandai merempit...cepat gila dorang pandai...zaman aku dulu...hingus pun meleleh lagi kot sume...haha...pengaruh2...makin banyak la orang tak baik kat dunia ni nampaknya...keje tak baik nampak baik...''biar orang lain cakap kita apa...yang penting kita tahu sapa diri kita''...pergh...ayat mmg xley bla...dah jahat tu jahat gak la...haha...

Nasihat aku kat orang seni tanah air....buat la filem yang berilmiah sikit...xyah la buat filem yang merosakkan minda je...orang jahat buat jahat..orang baik buat jadi baik...buat sume untuk tontonan umum...kita bukan boleh kawal penonton pun kan...haha...

p/s: ni je kot pandangan aku kat dunia seni sekarang...jangan marah...haha

No comments:

IKLAN DARI NUFFNANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...