Tuesday, 19 April 2011

Kisah Forwad Message...

Assalaumualaikum w.b.t...selamat pagi....nak tanya korang la...pernah tak dapat msg2 peringatan agama la...pastu last sekali di suruh sebarkan kat 20 orang yang lain...kalau tak sebar ada malapetaka menimpa kita??pernah tak dapat...apa persaan korang kalau dapat msg2 camtu...nak balas taknak??

Aku pernah gak dapat...tapi setelah sekian lama tak dapat malam tadi dapat balik...suruh sebar kat 20 orang kalau taknak kene petaka...gila ke apa...aku forwad kat sorang je...tu pun aku padam ayat last dia tu...mmg baik sebarkan msg2 peringatan camtu...banyak nasihat...lagipun mmg dituntut islam sebarkan perkara kebaikan...tapi kat sini perlu ke nak highlight sampai kene nasib malang kalau tak sebar...orang yang dapat msg tu pun xde mud dah nak baca kalau ada ayat last camtu...

Lagipun...dalil mana...hadis mana dorang baca kalau tak sebar dapat mala petaka...msti kene sebar guna msg gak ke...kalau cakap xboleh...mcm ada propaganda syarikat komunikasi nak cari untung lebih plakkan...haha...

aku bukan tak sokong sebar msg2 camtu...aku suke...tapi pasni kalau ada yang dapat msg camtu...kalau nak forward...ayat last tu padam je...biar kita sebar sebab keikhlasan kita..sebab nak dapat keredhaan Allah...bukan sebab nak lepas batuk kat tangga k...aku bukan power sgt dalam bab2 agama ni...kalau pandangan aku ni salah...tolong betul kan eh...sama2 kita betul memperbetulkan diri...

1 comment:

nUr _ atiQah said...

selalu gak dpt mesej cam tu..
selalu nya wat x taw ja..
hehe..
yela kan..
benda da baek..
tpew bila x forward.,
dpt malapetaka la..apa la..
huh!
x logik langsung..
tema nya kat cnie..
wat tak taw ja..hehe

IKLAN DARI NUFFNANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...