Monday, 7 March 2011

Lumrah Semula Jadi Manusia-TAMAK

Assalamualaikum w.b.t...dalam dunia yang dah semakin uzur ni...bukan sekarang la...mmg sejak dari dulu lagi....dunia ni mmg sentiasa akan berlaku kehancuran...hutan semua clear...gunung semua kene tarah la...laut kene tambak...bangunan tinggi2...kenapa semua ni berlaku???semua adalah kerana jumlah manusia yang semakin bertambah??betul ke cam 2...rasanya yang terkorban pun banyak gak pe...kira seimbang la 2 kan...aku rasa semua ni berlaku sebab sifat ketamakan manusia...manusia rakus mencar harta benda tanpa memikirkan keadaan sekeliling ngn masa depan...


Tapi bukan tu yang aku nak cerita sebenarnya....aku nak cerita pasal orang yang berkuasa..berpangkat...senang cerita dia ni berada tinggi dalam sesuatu organisasi la...contoh paling senang  MLM...bukan aku nak kutuk MLM...tapi cam 2 la realitinya...yang pangkat tinggi makin mewah...yang bawah2 macam hampas...kalo nak cerita pasal ni panjang...aku bagi contoh gambar kat bawah ni jela...korang sendiri boleh terjemahkan kot...korangkan pandai..haha


Paham x apa tersirat kat gambar ni?paham bagus...act ramai gak yang ajak aku join bisnes MLM ni...kalo bukan MLM pun..yang seumpamaya....sistem piramid...sapa masuk awal dia untung..tapi siapa nak jadi yang terakhir kan...tapi aku xjoin pun...sian do orang bawah2 aku nanti..dorang susah2 cari orang aku senang lenang goyang kaki....ceh...mcm aku masuk kompem berjaya lak kan..haha...
tu contoh MLM..dalam pentadbiran camne??sama je semua 2...

Ni pendapat aku je..kalo ada yang terasa pape...aku mntk maaf eh...haha

Sekian..
wassalam...

1 comment:

solo molo said...

memang tak faham k0nsep MLM nie...
cume terpikir jugak, duit yg dapat dr MLM tue halal ker?

IKLAN DARI NUFFNANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...