Friday, 4 March 2011

Kelemahan Seorang Insan Bergelar Lelaki


Assalamualaikum w.b.t...aku sebagai lelaki nak cerita la pasal kelemahan terbesar lelaki...bukan untuk melemahkan kaum lelaki ni...tapi sebagai peringatan supaya sentiasa berwaspada...haha...

So...apakah kelemahan terbesar lelaki??tangan dia ke..kaki dia  ke...kepala dia ke...em..bukan suma 2???
kelemahan terbesar lelaki adalah perempuan...


Ok..balik kepada sejarah...Julius Ceaser lemah bila berdepan dengan Cleopatra, Mark Anthony pun kecundang ke tangan Cleopatra...tu bagi bangsa rom...kerajaan Khalifah Uthmaniah juga jatuh di sebabkan wanita juga...tu yang zaman silam...yang zaman sekarang ni lagi la banyak...kat malaysia pun ada gak...xnak la sebut...kita sendiri pun boleh tau kot...

Sepandai2 lelaki boleh ditipu oleh sebodoh2 wanita....sekuat mana lelaki boleh cair dengan kata2 lembut wanita....seorang lelaki boleh menangis bila ditinggalkan wanita...lelaki paling jahat sekalipun..boleh dengar kata2 seorang wanita...
power x perempuan???power gile..

bak kata pepatah...lelaki ganas kat luar...tetapi dalam hati ada taman...
sejarah pun ada beritahu gak kat kita...bangun dan jatuhnya seorang lelaki itu pasti ada wanita disebalik cerita...

so...lelaki...camna nak atasi kelemahan terbesar ni???cara dia...kuatkanlah iman di hati..xde cara lain...nak anti perempuan pun xley gak..propaganda je suma tu...

Bagi perempuan lak...lelaki ni pun kadang2 xley caya gak...banyak kes terjadi perempuan kena tipu dengan lelaki..

So..kesimpulanya...lelaki ke...perempuan ke...janganlah mudah terpedaya dengan hasutan syaitan dan dunia ni...sume penuh dengan kedustaan..haha

Selamat Beramal...

5 comments:

IeDa_IsHiDa88 said...

setiap org ade kelemahan dan kelebihan dye... sama seperti lelaki mahupun wanita...

pha is said...

betol2... laki ngan pompuan sama jew... pompuan pon ader yg sanggup tggalkan family, lari ikut laki. so, yang penting iman...

SITOT said...

moral kepada perempuan,, jgn cari pakwe,,cari suami je teros..

same laa bagi lelaki,,jgn cari makwe,,cari isteri je teros..

sitot's personal opinion !
ade agree ?? huhu

shereena said...

masing2 ada kelemahan

Muhammad Zulhusmi said...

yup. kelemahan lelaki memang perempuan. sangat setuju,,

nice post..! ><

IKLAN DARI NUFFNANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...