Wednesday, 2 March 2011

Engineer VS Doktor

Assalamualaikum w.b.t...salam tengahari kepada kawan2 semua...hehe...


Perbezaan antara Engineer dengan Doktor???
aku rasa korang pun tau la...
doktor buat kerja nak ubat orang, rawat, selamatkan nyawa orang...
Engineer lak banyak sangat bidang...buat bangunan tinggi...mesin la...kereta la...suma yang ada kat dunia la...

Tapi bukan perbezaan tu yang aku nak cerita...aku nak cite pasal risiko menjadi engineer ataupun doktor yang melibatkan nyawa orang lain...


Macam doktor...kalo dia buat pembedahan dalam satu2 masa 2..dia hanya fokus untuk satu nyawa yang dia nak selamat kan...


tapi kalo engineer...dia salah buat bangunan ke..bangunan xkukuh..banyak nyawa tu dia pertaruh kan...

Tapi bagi aku...doktor ke..engineer ke...keje ape2 ke...yang penting iklas dan bersungguh2...


ni x..duit nak byk..
keja sambil lewa...
buat bangunan..runtuh..


Buat pembedahan...ada gunting tinggal dalam perut...
apecer 2??cecite2...

Salah siapa??
Camna ley jadi cam 2??salah orang bagi tender ke...salah institusi pengajian ke...salah sape??
fikir2kan lah...

Wassalam...

7 comments:

Dawa said...

manusia xterlepas dr buat kesilapan, tp yg penting jgn amalkan rasuah la.

Muhammad Burn said...

hmmm, ce cite... haha... ksimpulannya?? keje la yg halal. hehe

Linda Musa said...

u r rite.ikhlas dalam segala perkara...

MeRaPu said...

dh tentulah kemenangan di tangan engineer..hahaha

MeRaPu said...

dah tentulah kemenangan ke atas engineer..hahaha

NURUL ATIKA said...

I LOVE ENGINEERING
tetibe jek an . heee :)
btw, kalau niat kita ikhlas utk mendapatkan keredhaan illahi. insyaALLAH semuanya akan berjalan dengan lancar dan berakhir dengan baik.

pikah said...

saya nk follow blog ni sbb n3 ni

IKLAN DARI NUFFNANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...