Thursday, 17 March 2011

Kesan Kenaikan Harga Gula...Semut Berevolusi...


Assalamualaikum w.b.t...berikutan daripada kenaikan harga barang mentah macam gula tepung ngn minyak sume tu...kita sebagai pengguna mmg terasa keperitan dia...tapi kita manusia..mmg normal la nak rasa cam tu...mana taknya...barang suma naik...tapi gaji tak naik...susah2...


Tapi bukan manuia je yang terasa kesanya...binatang2 pun sama terasa gak...contoh dia...semut...semut sekarang dah mula berevolusi...xnak makan gula...nak makan letrik...habis sume barang elektronik dorang selongkar...cam aku...external aku dah rosak dorang kejekan..membe aku lbtop dia dah kene g repair gara2 keje semut ni...haha..selamat ada waranti lagi...kalo tak menangis woo...baru beli sume tu...


So..kesimpulanya...kepada yang bertanggung jawab...janganla naikkan lagi harga2 tu...tu baru semut berevolusi...kalo ayam...lembu...lipas...anai2 berevolusi gak camne...naya2...haha...

Sekian...

2 comments:

Putri Zara Sofea said...

eh ?? yela .. rupenya ada senaseb dgn putri. haha. laptop habis si semut buat sarang. adei... x tau la ape pasal suka sangat melepak dalam laptop. dah la panas kot. asbestos sungguh semut ! haissshh..........

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

hehehheheh

IKLAN DARI NUFFNANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...