Tuesday, 1 March 2011

Cerita Di Sebalik Batu

gambar hiasan

Assalamualaikum w.b.t...dalam dunia ni...makhluk mana yang xditimpa musibah...bukan hanya manusia je...pokok, binatang, serangga sampai batu pun ada gak musibah dia sendiri...

gambar hiasan

 camne batu pun ada musibah..ni metafora je...cam batu tu...dari bukit yang besar2...pas 2 kena ketuk sampai pecah...hancur..kalo kita sakit tu...last2 jadi masjid, klcc, bank, jalan raya...suma orang suka kat batu...bak kata pepatah...ad hikmah di sebalik setiap kejadian yang berlaku...

gambar hiasan

gambar hiasan

Paham x metafora batu yang aku buat kat atas tu??macam yang aku cite kat atas tu...kita boleh aplikasi kat dalam hidup kita... kita ni hidup kat bumi ni...standard la kalo ada orang nak kondem2 kan kita...kita xberjaya org kondem..kita berjaya org kondem...sume situasi la mesti ada org kondem...so relek je...tenang je dengan semua tu...

gambar hiasan

Kita dah jatuh..xsemesti jatuh selamanya...tapi kita kena tau...kita nak bangun balik xboleh sorang2...kene perlukan bantuan...bantuan paling hampir...Adalah Allah..doa jela kat dia banyak2...semoga kita insaf dengan apa yang kita dah buat...kalo nasib baik..ada membe ke...bini ke..family suport sekali....

gambar hiasan

Sekali kita dah bangun balik...insyaAllah kita akan lebih berjaya...sebab kita dah lebih berpengalaman...pengalamankan guru terbaik kita...so..bagi sape2 yang selalu kene kondem tu...janganlah rasa susah hati...Allah sentiasa bersama kita...

gambar hiasan

gambar hiasan

jadilah seperti batu...walupun dihancur2, dipecah2...akhirnya menjadi sebuah bangunan yang tersergam indah...

Eh alamak...apa yang aku duk merapu ni....
apa2 hal...semoga korang paham...

Adios..

2 comments:

pha is said...

nice metaphore...

sicKo^ said...

btul.. aku sokong.. Kita patut jadikan iktibar semua benda yg datang tuu.. Dari situ banyak yg kita leh belajar..

IKLAN DARI NUFFNANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...