IKLAN DARI NUFFNANG

Sunday, 20 February 2011

Ahli Sains Yang Patut Kita Ketahui


Assalamualaikum w.b.t...aku nak tanya korang la...kalo korang bijak terpelajar...sapa ahli2 sains yang korang kenal???mesti ramai antara akan jawab Albert Einstein, Isaac Newton, Archimedes, Charles Darwin, macam2 nama lagi la...Kalo cari dalam internet pun nama dorang gak la yang keluar..kita belajar kat sekolah nama dorang gak yang keluar...kat mana2 nama dorang...

Albert Einstein

Charles Darwin

Issac Newton

tp berapa ramai yang sebut nama2 ahli sainstis Islam...Ahli2 sains islam lagi awal wujud dari dorang suma ni... macam Ibnu Sina...Al-khawarizmi,Abu Ja’far Al-Mansur,Al- Harth Ibnu Khaladah, Al- Buzjani, Ibnu Al Haitam, Al- Biruji..banyak lagi la..kalo nak tulis kat sini mmg xterlarat...haha
Ibn Al-Haytham

Ibnu Sina

Al-Khawarizmi
Tgk Gamba2 saintis Islam....SUme stok lukisan je..membuktikan mereka adalah orang saintis terawal dan sepatutnya diketahui oleh kita sebagai Umat Islam...

Sekian...

Wassalam..

3 orang mengexpresskan diri:

Ahmad said...

aku pn nk trsenarai dlm ahli sains islam.....

:: Ms.Lina :: said...

darwin macam muka akry!!

Puteri Balqis said...

sememngnya sains itu diperkenalkan oleh Islam terutamanya dalam bidang sains perubatan (",)Teori darwin adalah penipu belaka....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...